Sverige hoppning

 
 
Jag velat fram och tillbaka om vad jag ska hita på med, allt från galen uteritt till inte rida alls. Blev hoppa i alla fall. Ställde upp enkla hinder då om hon river blir det inte så jobbigt att sitta av och ställa upp och det inte är så stor chans att hon river haha. En studs och ett rätuppstående att ta på följd. 
 
Tjatade till mig att Camilla skulle rida med mig och jag lyckades, så kul! 
Skrittade fram med samma tänk som igår. Mycket flytta och testade mig även på en bakdelsvändning i varje varv vilket gick otroligt över förväntan. Inte direkt perfekt men mycket bra. Travade sedan fram henne och verkligen jobbade henne i traven med flytta och lite sådant så som öppna. Galopperade på volt och började för en gångsskull i det svåra varvet och det gick bra. Först var det sådär fyrtaktigt och jag blev så besviken. När jag gav mig fan på att det skulle gå fick jag den där braiga galoppen och en fin form i slutet. Gjorde samma i andra varvet och samma fina känsla där. 
 
Hoppade lite sedan studsen gick dåligt första men sen flöt det på. Rätuppstående gick jättebra det med. Det är det där med att svänga som gick sådär haha. Annars kändes hon väldigt pigg och på och hade fin galopp mot hindrena, annars har hon bara passat, och efter hindrena. Hon gav verkligen 110%. Formen var inte perfekt men bara grejen att hon gick rent i galopperna och började söka sig neråt i en trevlig form i båda galopperna. Wow alltså. Det var en trött häst jag kunde trava av i den häftigaste formen någonsin. Den var ännu häftigare än igår, vi svävade fram. Wow. Jag måste filma någon dag just det där sista. Vi gick ut och betade med Brago och Camilla efter det och hon var nöjd och glad lilla hästen! 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?