Denna vackra häst

Ser ni ökningarna på fotona nedanför??? 
 
Det blev rosa benlindorinvigning idag och matchade med mitt schabrak med rosa passpoal. 
Emma var med ut med sina kompisar för att checka av lite efter all förändring. Började rida fram henne som vanligt med mycket flytta övningar och öppnor och slutor på volt med mera. Hon kändes lite flamsig idag men annars rätt trevlig. Vi har ju börjat med ökningar i trav senaste gångerna vilket jag tycker är skitkul och hon också verkar tycka i och med att hon verkligen ger allt och samtidigt gör allt för att hålla formen. Vi får superhäftiga ökningar som också tydligen gör sig riktigt snyggt på bild.  Tänk sen när vi kommit ännu längre med detta arbete? Det är en häftig häst med så mycket att ge! 
 
Galopperade i båda varven och jag blir bara mer och mer förvånad över att hon varje gång nu är ren i båda galopperna. Kan bli enstaka steg som är fyrtaktigt men det är mest när hon slår knut på sina långa ben. Annars är den ren och jag skulle vilja gråta av lycka, som vi har kämpat. Nu ska hon bara orka mer och orka bära sig mer. Sen blir vi farliga tror jag. Vilken häst alltså! 
 
Emma red lite sen och verkade tycka att Fio hade kommit någon vart, mycket är ju tränset men ungefär lika mycket är ju arbetet Fio och jag har gjort. Så det var ju kul, fotade Linnea och Icarus medan dom höll på och gjorde någon övning med Fio, dock trampade hon sig då då jag antar att det blir lite trångt och mycket för henne så benen inte hålls koll på. Hon ska ju  alltid ridas med boots men tänkte vara lite extra fin idag men tji fick jag! 
 
Något annat som hänt senaste tiden är att hon har börjat komma i hagen. Det har hon inte gjort förut alls. Hon har kollat på mig medan jag släpar mig i leran till henne. Nu när jag ropar så börjar hon gå så får jag möta henne halvvägs ungefär. Så står hon och betar medan hon väntar, efter hon har gått sin bit typ. När jag kommer inom 5 meters radie så kastar hon sig upp mot mig som om hon skulle springa på mig och kommer rakt fram och lägger huvudet i famnen. Så söt! Det gjorde hon tillexempel idag när vi skulle byta hage då kom hon inte i och för sig men ja hon har ju redan varit ute en gång så hon tyckte väl hon var klar. Men när jag kom inom 10 meter så tvärvände hon och halvt kom springandes till mig och skulle bli kliad. Kärleksfullare häst får man leta efter. Samma sak när någon annan har ridit så kommer hon direkt till mig och ska upp i ansiktet och ska bli klappad och gosad med och skrittar vi av för hand så ska hon helst bli buren om det gick och ska gosa och hålla på hela vägen så det knappt går att gå. Underbara djur! 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?