Inget mer

 
Detta kanske blir dom sista bilderna som blir nytagna på henne. 
Lina var med och red för någon dag sedan, hon hade ju varmblodet Beautiful Vision som mer eller mindre har varit min uppväxt och hon gjorde underverk med den där hästen. Så efter att knappt ha ridit på flera år så tyckte jag det var dags. Wow vad duktig hon var, och var dom två funkade bra tillsammans. 
Jag red en sväng först för att visa lite hur hon funkar, och galopperna bara satt. Och även om hon sprang på ganska fort så galopperade hon i form. Lina red henne superbra och även där var galopperna superenkla. 
 
Ja, Fios ägare tycker tydligen att jag är velig och vill inte att jag ska vara fodervärd och jag säger som andra har sagt. Det är verkligen inte för hästens bästa. 
Jag ville flytta fio för att det blev billigare i och med att jag bott så långt bort från stallet och då jag inte fick det la jag ner projektet. Tyvärr hände detta med att jag var tvungen att flytta till sthlm för att inte bli hemlös så att säga och då har dom krånglat som bara den och jag sa att jag skulle skriva kontrakt på en stallplats i sthlm och gjorde då det så nu har jag en stallplats som jag står och betalar för och för att jag inte kan tänka mig att pendla till sthlm varje dag till september så får jag inte ha kvar henne. "Vi har fått stå ut när vi har haft det krångligt med stallplatser och åka långt tills vi kunnat flytta" var ett svar jag fick och haha, patetiskt, det är ju en sak när det inte går men när det finns en lösning då är det ju en helt annan sak. Jag är så jävla less på sådana här människor och jag och så många tycker att det är väldigt synd om hästen och det är det verkligen. 

När jag tog över henne var hon så ledsen och ja hon orkade knappt trava på raksidan. Hon tjurade ihop när man red och borstade och allt. Nu är hon världens gladaste, kommer alltid när man ropar och ska gosa och det känns verkligen som om jag och hon hör ihop. Det har alla i stallet jag pratat med sagt. Det känns sådär lagom kul att lämna tillbaka henne och ha utbildat henne och gjort henne till en så glad och lycklig häst och då lämna henne för att må dåligt igen och inte få allt hon fått av mig. 
 
Jag är ledsen och sårad och så jävla förbannad. 
Jag kommer aldrig mer skaffa en foderhäst, det är rena skämtet och speciellt inte ha någon kontakt med människor som drar energi på detta sätt. Jag är nu på jakt efter en egen häst och imorn ska jag ta hem allt jag äger från stallet. 

Jag kommer alltså förflytta denna blogg till en annan när jag löst denna situation. 
Kommer inte rida och träna Fio mer för ja det finns ingen anledning. Hon ska tillbaka till att få må dåligt. 
Maktlös är man. 
 
Imorn ska jag jobba och sen träffa Astrid ska bli så kul!! 
 
 


Nathalie

Fy fan vad tråkigt! :( Stackars häst! Usch för vissa människor alltså!



URL: http://familjennormal.blogg.se





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?